• وبلاگ : همسردوم
  • يادداشت : علل ژست تنفر از تعدد زوجات
  • نظرات : 1 خصوصي ، 4 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام عليکم...جناب محمد البته نظر حضرتعالي نظر بنده هم هست و اگر مشاهده فرموده باشيد من هم درصدد بازخواست شهيدمطهري نيستم!(از شما هم بعيد است چنين نتيجه گيري اي!)

    اما اگر متن اين پست را دقيق خوانده باشيد مشاهده مي فرماييد که پست درصدد مدلل و جايزشمردن اين امر نيست و بلکه اين ذهنيت را به مخاطب مي دهد که مرد امروز از آن جهت که ذاتا تنوع طلب است يا بايد همسر دوم بگيرد و يا اين حس را از طريق گناه اشباع کند و آنچه ناگزير جايگزين تعدد زوجات مي شود گناه است نه وفا! (ر.ک. به متن پست) ..بدون شک اولين اشکال اين مطلب به نويسنده برمي گردد مگر اينکه مقدمه و موخره متن استاد هم ذکر شود و مطلب تقطيع نشود.

    پاسخ

    چرا شما همه چيز را حمل بر تنوع طلبي مي كنيد؟
    خانم منتظر القائم!
    اينکه شهيد مطهري اين کار رو نکردند ربطي به بحث نداره!
    ايشون در مقام ايدئولوگ و نظريه پرداز اسلامي از تز تعدد زوجات حمايت کرده اند و آن را عقلاني و مدلل کرده اند! و شهيد مطهري نفرمودند که واجبه همه چند همسر بگيرند! بلکه فرمودند چند همسري شرعاً جايز و عقلاً هم مجاز است و از نظر عقلي اين اجازه بايد باشد! حال شايد مردي از نظر جنسي يا اقتصادي و... نتواند اين کار را بکند در اين صورت بايد بگيم چرا اين کار رو نکرد؟ کمي معقول حرف بزنيم! از شما با مطالبي که نوشته ايد بعيد است که چنين ايرادي رو به مطالب اين وبلاگ کرده ايد!
    پاسخ

    خدا خيرتون بده كه زحمت ما را كم كرديد
    دوست عزيز .ظاهرا شما با گارد از پيش گرفته مطلب من را خوانده ايد. من جايي ننوشته ام که تنوع طلبي گناه است. نوشته ام؟ اما اين نتيجه گيري که مردها چون تنوع طلبند بنابراين يا بايد ازدواج دوم کنند يا اين خلا را با گناه پرکنند از پست خودتان برآمده.توجه کنيد:

    "مردامروز ازتعدد زوجات روگردان است چرا؟!
    آيا به‌خاطراينکه مي‌خواهد به همسرخود وفادارباشد و به يک زن قناعت کند
    يا به‌خاطراينکه مي‌خواهد حس‌تنوع‌طلبي خود را ازطريق گناه که به حداشباع، وسيله برايش فراهم‌است ارضاء نمايد؟
    امروز گناه جاي تعدد زوجات را گرفته است نه وفا و به همين دليل مرد امروز سخت از تعدد زوجات که براي او تعهد وتکليف ايجادمي‌کند متنفراست… "

    و اگر شهيدمطهري مقصودشان همين بوده نبايد ابايي از اختيار چندهمسر داشته باشند. درحاليکه مي بينيم تنها يک همسر دارند.
    لطفا توضيح بفرماييد که پس چرا شهيدمطهري خودشان چندهمسر اختيار نکرده اند ؟ آيا ايشان هم تنوع طلبي خود را با گناه پرکرده اند يا توضيحات ديگري هم در فرمايشات ايشان بوده که به سليقه شما تقطيع شده؟
    پاسخ

    سلام. الان به محاكمه شما جواب مي دهم: اينكه چرا ايشون اين كار رو نكردند نمي دونم و اگر كردند ماها نمي دونيم. از طرفي مگر هر تنوع طلبي گناهه؟ يا هر ازدواج دومي به خاطر تنوع طلبيه؟ شما چيزي راجع به طبع انسانها مو مزاج شنيدين؟